Aan de andere kant

Aan de andere kant

Hoe lijm je scherven
een vaas van kristal
of een zin die uiteenvalt
in stukken van woorden

ongrijpbaar als zand
zo mysterieus
als de wil of de onwil
om te leven en te sterven

ik ben je niet vergeten
dat weet je als de maan
achter de wolk
de sterren aan de andere
kant van de wereld

en schrijf op mijn blad
een luchtspiegeling afgelijnd
als een volzin die voorbij is

na die grens ligt een eeuwigheid
van nieuwe tijden
dagen die ik niet meer tel

een nieuwe horizon waar ik
met volle zeilen naartoe reis
naar ik hoop
ooit nog eens thuis kom.


© Rudi Lejaeghere

We komen allemaal graag terug naar huis. Via allerlei wegen en zijwegen komen we waar we uiteindelijk moeten zijn. Het is niet allemaal rozengeur en maneschijn, maar uiteindelijk hopen we om sterker uit het dal te komen. Het gedicht gaat over deze gedachten. Wat vind jij ervan?

Reacties

Populaire posts van deze blog

Chateau Rouge: Deel 12